5 maj 2006

Sandra

Sandra spelar Jenny i Tolvskillingsoperan och är fullkomligt fantastisk och närvarande i varje liten gest och replik. Varför får hon inte fler roller?! Lilla C med blonda lockar hoppar upp på scenen som ett riktigt teaterbarn och jag tänker att det här är en bra pjäs att ta med en femåring på.. våld, blod och elände, men också skratt och skönsång. Helen får en vacker ros och den 15 maj ska jag se BAO på Rival. Jag känner mig inspirerad inför att skriva uppsats nu och den efterlängtade våren ger energi. Muffins på Kungsholmen är gott - särskilt de med cheesecake - och mitt speedade sällskap, i synnerhet Manilla, flippar bara nästan ur. Fast det är roligt.

Inser att de påminner om varandra, och enkelt är det då att se hur det kommer sig att jag tyr mig till just dem.

A (6 år): *storgråter*
Mamma: Men du, det är bara teater, inte på riktigt.
A: Jag vet! Men man kan väl få gråta ändå? *gråter mer*
(operaälskare född efter att ha sett Pajazzo)

Inga kommentarer: