9 maj 2006

Luftgropar

Brechts Liten hjälpreda för teatern är användbar, men nog borde man också ha en hjälpreda för livet. En bok indelad i kapitel efter stora frågor såsom relationer, att växa upp, framtiden, existentiella funderingar, krav, socialt förhållningssätt, förnuft eller inte etc. Som man kan slå i när man tvekar eller är allmänt gråtfärdig. Hur distanserar man sig till sin egen tillvaro? Finns verfremdung endast på teatern? Jag menar inte att bete mig elakt mot henne, men jag måste säga det som känns rätt för mig. Jag kan bara utgå från mig själv.

Imorgon flyger du - tillsammans med mannen som vill göra världen vacker - och jag skall tänka på dig för flyg är lite farligt. Särskilt luftgroparna. Glömmer aldrig Ebbas och min skräckslagna resa till Paris, det var turbulence in air konstant i två timmar och vi var livrädda. Ebba är i Stockholm nu, lyckligt nog. Idag har jag handlat en 10-gruppen-påse med blommor och snygga leggings, nu ska jag fortsätta med Brecht men hör och häpna så lyssnar jag dagen till ära på Chess..

Inga kommentarer: