2 december 2006

Russinchoklad och mockasiner

Små bitar av hemmagjord russinchoklad med mandel och röda POP-mockasiner, två delar i min fredag. Som i övrigt innehöll både vitt vin, London-glädje, glatt återseende, Mamma Mu, falsk operasång och saknad. December är en mysig månad, förväntansfull, och igår morse såg jag det första avsnittet av årets julkalender - en tradition och dessutom en barnkulturell reflektion. Min favorit är Mysteriet på Greveholm och de pepparkaksdegsätande spökena i osynlig skepnad, och årets kalender tycks mig lite mesig.. Kanske för att jag går under benämningen vuxen, tro det eller ej. Kanske inte.

Må väl.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag hade nog blivit orolig om du suttit som klistrad framför julkalendern. så det är nog en bra grej att du tyckte den va lite mesig ;) puss söt

Anonym sa...

Jaaaa Mysteriet på Greveholm är bästa julkalandern någonsin!

Anonym sa...

Yes, Mysteriet på Greveholm är tidernas bästa julkalender - stackars satar som missat den! Jag har den t.o.m. inspelad... Hahha! Och vem tycker inte att Anna-Lena Brundin spelade BÄSTA mamma-rollen?!