19 december 2006

Lista snodd från Mickis

namn: vera.
happening på gång: julafton.
jag älskar: scenkonst, att umgås med dem jag tycker om, att bo i stockholm.
jag hatar: ingenting, men jag ogillar orättvisor.
snyggast just nu: min chokladtryffel.
om jag kunde skulle jag: producera en egen operaföreställning.
jag får ont i magen när: vid stress och ångest.

katter är: världens finaste.
jag är rädd för: att inte nå dit jag vill nå och att bli ensam.

jag pratade senast med: lilla syster.
jag läser jämt folks internetdagböcker: somligas.
är dödligt kär? i kärleken.
blir lätt "för stunden förälskad" i okända på ex, tåg: det händer.
om jag var döende skulle jag: skriva kärleksförklaringar till alla jag älskar.
har hemlig passion för: har nog inga hemliga passioner.
är du snäll: tror jag uppfattas som ganska snäll, och det är jag väl, oftast.
är du fåfäng: jadå.
är du blyg: i telefonsituationer och inför i mina ögon "stora" människor.
är du piercad: nej.
är du bestämd: sådär, jag ger mig ibland.

intressen: leva livet, gå på teater/opera, fika och babbla.
vad gör du just nu: har just lämnat uppsatsen bakom mig.
senaste person du kramade: isabelle.
senaste person du ringde: anne.
senaste person som ringde dig: mamma.
hur många speglar finns i det rum du är i: ingen alls, är i skrivrummet.
saknar du någon nu: min muppi och så saknar jag ulrika.
vad köpte du senast: svart top på gina tricot.
när var du i en affär senast: igår.
vad har du för framtidsplaner: läsa mer teatervetenskap, åka till Paris och heja på operaklubben.
vad drack du senast: varm oboy med vispgrädde.
har du stadigt sällskap: nej.
vill du ha barn: en son.
längtar du till din nästa födelsedag: nej, långt ifrån.
har rakat dina ben någon gång: ja, det är väl sånt man gör?
är du sugen på något nu: nej, jag har fått mitt sockerbehov stillat idag.
hur många hål har du i öronen: inga.
född? 30 oktober - 86
var bor du? enskede, stockholm, sverige.
hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag? i genomsnitt en halv.
hur vill du ha ditt kaffe? med mycket mjölk eller skum.
använder du hudkräm? ja, olivcréme och en rosa.
byter du kanal under reklampauser, går du därifrån eller sitter du kvar vid tv:n? sitter kvar, reklam är underhållande.
vad jobbar du med? garderobiär och ideellt kulturarbete.
vad läste du för språk i skolan? engelska och franska.
har du någon gång gjort något olagligt som resulterade i att brandkåren fick rycka ut? gud nej.
äger du en diskmaskin eller diskar du för hand? vi har en hemma.
är du miljövänlig? jag tänker ganska miljövänligt i alla fall.
källsorterar du? nej..
brukar du torka håret med hårtork, handduk eller inte alls efter en dusch? handduk.

var brukar du handla dina kläder? där jag hittar någonting fint - allt från hm till filippa k och barnavdelningar.
tycker du att du är snygg? nej. på sin höjd kan jag vara söt, ibland, rätt dagar.
micro-pop eller poppa själv? salta micro-pop.
är du bra på att laga mat? absolut inte. mina barn kommer det bli synd om, de lär bli utan mat..
har du några fobier? är inte så förtjust i nätter.
har du några tvångstankar? knackar tre gånger i bordet innan jag somnar.
tycker du att du har fin dialekt? stockholmska.
hur märks det på dig att du är öppensinnad? lätt att bli engagerad.
hur märker man av din charm? haha. vet inte.
vilken har varit den bästa julkalendern genom tiderna? mysteriet på greveholm.
röstade du i det senaste valet? ja, blått.
är du nöjd med ditt liv som det är nu? ja. mitt liv är ett fantastiskt liv.
är du mytoman? neeej.
när åt du senast? maryland till chokladen tidigare ikväll.
vilken låt lyssnade du senast på? någon thåström-sång, lånat av isabelle i brist på musikalisk inspiration.

vad tycker du är fint? rosa himlavyer, lockar, att se människor som älskar varandra, tända ljus.
har du pengar på mobilen? alltid.

Inga kommentarer: