25 december 2006

Juldagsfilosofi

Julafton är över men de tindrande ljusen lyser än. Känslan av jul finns fortfarande inombords, det är någonting särskilt med jul ändå, en stämning som inte kan liknas vid någonting annat. Väldigt fina paket fick jag - som t ex fem kulturella böcker, ett oerhört snyggt halsband, teaterbiljetter och Filippa K-koppar. Coolaste presenten måste vara de färgglada Björn Borg-shortsen jag fick av min farbror och hans sambo. Godast var cheesecaken och sötast var farmor - alltid.

Idag är det en mysdag och ingenting behöver göras, vilket är lyxigt, så därför sitter jag här och lyssnar på Lundell och äter marsipan. I natt drömde jag om sommar och bryggor i skärgården, men än är det vinter kvar säger mor.. och än får man gå med strumpor och skor. Sommaren känns oändligt ifrån. Senare skall vi spela det nya Sthlmsspelet och föräta oss ytterligare på Aladdin-choklad, och kanske kan vi inleda vår roman, jag och lillasyster, den som vi skall ge ut sedan när vi är framgångsrika och ekonomiskt oberoende. Tror jag trallalala.

Kärlek till dig och bara dig..

en gång skall du lära dina barn
någonting bättre du med,
lära dem att lyssna
lära dem att se lite mer, lite mer

2 kommentarer:

Anonym sa...

God jul lilla Veris! Bra att du fick fina julklappar. Puss och kram

Anonym sa...

Åh, vad mysigt - Sthlmspelet är KUL! :-D I min familj är det Värmdöfarsan, Indiebruden, PR-tjejen och Stureplanstjejen (eller vad hon nu heter...) som är de populäraste...