21 december 2006

På franska

I Marie Antoinette som jag ser varvar de franska och engelska, och alla är gudomligt snygga och 1700-talets liv vid franska hovet ser ut att ha varit en ren solskenssaga. Men lever gör man bäst i sin egen tid. Snart ska jag träffa lilla stora N (hon är faktiskt liten också för hon är yngre än jag) och det är skönt med jullov. Och nyår ser jag fram emot, det kommer att bli roligt och knäppt i deras sällskap. Hämtade ut biljetten till hyllningskonserten till Benny igår på Berwaldhallen, tänk, Kristina från Duvemåla med symfoniorkester.. tänk, vilken lycka.

"Alldeles utomordentligt Vera!" från en superwoman på tentan.

Mål väl.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kommer gråta av glädje när jag berättar vilka sånger hon ska sjunga... lyckades till och med övertala henne att byta från en väldigt bra låt till en mycket bättre. Om jag säger symfoniorkester, hemlängtan och kör fattar du nog. :)