1 juli 2006

Solregn, en hyllning till..

...allting du vet om och lite till. Vi läser juli månad och jag summerar ett halvår för mig själv. Ett stundom omvälvande och med all visshet föränderligt halvår, med små steg och stora känslor. I efterhand har man svårt att begripa hur man kunde handla som man gjorde, men då var det det enda rätta. Anne och jag är vänner nu och det kommer vi att vara. Ute är det natt men solen skiner under molnen, och det är sommar varje dag. Visserligen tillbringar jag den mestadels i en liten glasskiosk, men det gör ingenting, jag gillar mitt jobb. Ser också upp mot Dramaten och längtar ett ögonblick. Och lite till Folkoperan, mitt älskade Folkoperan - där jag skall se premiären och för evigt kommer att se varenda liten föreställning. Det huset och jag har en särskild kemi. Jag vet att jag funnit lite av det som är jag där.

Jag gillar skåningar.

Inga kommentarer: