8 juli 2006

Rutschkana fast uppåt

Om det var ett tecken så var det ett av de mest komiska jag har sett. Åsktung himmel i Sigtuna och opera i en sal med ljus. Min egna beskyddare har en fullkomligt underbar röst och ett stort hjärta. Hon sjunger och det skänker trygghet i sig själv att höra. Jag hoppas att hon förstår.. jag tror det. Jag önskar alla en sådan som hon.
När jag, efter att på Ulrikas vilja ha fått skjuts med några vänner till en annan i ensemblen, är tillbaka i Stockholm och tar tåget från Mariatorget är jag lycklig, blickar kort åt de överförfriskade med mig jämnåriga i fyran bredvid, och undrar om det är samma "rus"?
En på mitt jobb ramlade ner för ett stup när han hade druckit för mycket och vaknade dagen därpå med en skadad fot, en annan fick skrapsår i hela ansiktet för att han cyklat efter för många öl. Öl är gott.. en öl. Vin är gott i rätt sällskap. Ren sprit är aldrig, aldrig gott. Det enda som jag alltid skulle kunna dricka - men väljer att inte göra alltför ofta - är cider. Jag är snart tjugo och fortfarande rädd, ibland, för fulla människor. De har inget fokus och ingen kontroll vilket kan vara farligt. Jag fick min biljett av regissören ikväll, så hälften av de pengarna skall jag skänka till bris, för alla har inte det inte lika bra.

Som bakgrundsbild på min mobil har jag ett foto av Benny. Benny - själva människan bakom det som är mitt liv idag. Benny, musikens mästare och tonernas överman, en näst intill gudomlig konstnär som inte kan berömmas nog.

Min Jenny Hellström-tröja är snyggast.

1 kommentar:

Anonym sa...

söto! jag tycker du är modig som går din egen väg. puss