1 oktober 2006

The time of your life

Lyser höstsolen vackrast när man är lycklig, tänker jag. Dess ljus speglar sig i vattnet vid Norr Mälarstrand och jag vill stanna tiden en stund. Hålla kvar den i handen. Alla dagar flyger iväg och det är redan oktober, min födelsedagsmånad. Tjugo år, galet och annorlunda - när blev jag så gammal..? The time of your life borde det vara, tiden som är, som vi önskar oss, och som vi så fort vi får den fyller upp med stort och smått. Vi tar fram våra kalendrar och bokar in när vi ska umgås, ibland är ambitionerna högre än möjligheterna, men det handlar också om att välja det som känns rätt i hjärtat. Man kan inte annat än lära sig konsten att prioritera. Ibland brister vi och levererar känslosamma utspel framför de som står oss närmast, som inför mamma och pappa, men jag tror att det är det enda sätt som sanningen verkligen kan nå fram igenom. Genom att visa sig skör blir man stark. Och genom ansvar växer man.

Inga kommentarer: