28 oktober 2006

Tidsfördriv

DAGENS:
klädsel: Rutig fin klänning.
frisyr: Ostyrigt och med urtvättad toning.
låt: ”Duvemåla Hage”.
tv: Inte hunnit se någonting.
vill ha: Mod och mera godis.
sjuka: Smått stressad, annars lugnt, peppar, peppar.
tråkigaste: H&M-kön.
roligaste: att se Lisa igen.

SENASTE PERSON SOM:
sov i din säng: Jag själv.
såg dig gråta: Anne kanske..
fick dig att gråta: Mamma, men det var evigheter sedan.
fick dig att börja skratta: Helena Bergström.
du gick på bio med: Min Iva i söndags.
du gick på stan med: Titti igår.
skickade ett e-mail till dig: Kungliga Operan om det räknas.
skickade ett sms till dig: Lovisa-20-år-idag.

HAR DU NÅGONSIN:
sagt "Jag Älskar Dig" till en pojkvän och menat det: Nej.
bråkat med ditt husdjur: Ja, gud ja.
drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag: Comme si, comme ca.

EXTRA STUFF:
Vad är du mest rädd för: Att jag inte skall lyckas med det jag drömmer om.
Vart vill du gifta dig: Om jag gör det så.. i en fin liten kyrka någonstans.
Vem hatar du verkligen: Hata är inget begrepp jag brukar använda, alltför starkt.
Varit kär: Ja.
Har du ett jobb: Jag är garderobiär, barnvakt och frivillig kulturarbetare.
Gillar du att ha folk omkring dig: Lagom är bäst, jag behöver bådadera.
Är du ett hälsofreak: Tveklöst nej, jag försöker ibland men det faller ganska fort med mitt enorma godisbehov och min lathet.
Är du ensam nu: Nej, hela familjen hemma.
Låtar som fastnar i ditt huvud ofta: Ofta sådana där jag bara kan några rader. Och barnvisor.

FAVORIT:
Rum i huset: Mitt eget med alla ljus.
Typ av musik: Från symfonier och arior till små stillsamma skillingtryck, jazzballader och countrypop.
Parfym: Faktiskt ingen.
Månad: September och oktober.
Mat: Riktig, ris är jag lite inne på just nu.
Dricka: Coca Cola Light och mellanmjölk.
Godis: M-godis och Geisha.
Tidning: SvD.
Film: Med mycket känslor.
Skådis: Svårt. Philip Zandén. Pernilla August. Ann Petrén. Mikael Persbrandt.
Djur: Små söta katter.

DE SENASTE 24 TIMMARNA, HAR DU:
Gråtit: Nej, tvärtom, jag har bara skrattat.
Köpt någonting: Större värmeljus på Lagerhaus.
Varit sjuk: Inte särskilt.
Sjungit: Ja, imorse när jag vaknade.
Sagt "Jag Älskar Dig": Nej.
Velat säga till någon eller några att du älskar dem: Jag tror att de vet.
Träffat någon ny: Nej.
Saknat någon: Ja, oerhört mycket.
Kramat någon: Flera.
Kysst någon: Nej.
Ätit: Ja, Veras och Annes paradrätt fiskpinnar med potatismos och avocado.

Inga kommentarer: