28 september 2006

Stockholms kyss

Mötte honom på cykelvägen vid universitetet i måndags morse, Lars Winnerbäck, och tänkte att du är ändå så oerhört cool - du som med dina poetiska men samtidigt enkla texter kan beskriva människans myller och människans eviga frågor. Djupa eller ytliga kvittar. Liv som liv, lycka som lycka. Regntung himmel idag men jag har nya svarta manchesterbyxor och igår var det någon som sjöng för mig. Så önskar jag mig blå, ännu en gång, låt det bli så som jag önskar. Eller är det meningen att det ska gå i motvind? Stockholm kysser mig på kinden.. Ikväll teater igen, Blackbird på Elverket, med Anna Björk. Hon är en rysligt bra skådespelerska.

Vi tror att vi vet vad vi vill men vi vet det inte. Kom igen då.

du hade rätt,
sångerna kom från andra länder
vi möttes i ett underland och står på en perrong
där allt förändras men ingenting händer

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är höst.. och jag saknar Vera. Fika och promenad bland höstlöven någon dag, får du skriva in bland dina mentala påminnelser. Puss