20 oktober 2006

Skönsång och tysta samtal

Tiden och hösten med den flyger iväg, under regntung himmel med små, små stjärnor som gnistrar bara flyktigt och kort. Intetsägande liv, samtidigt som det händer mycket. Inombords och utanför. Jag inser att man ska ta tillvara på de och det som verkligen finns - och inte ödsla sin energi på obetydligheter. Ingen tackar dig ändå för det som du gör. Nåja, kanske en överdrift, men ibland stämmer det. Inhandlar en mängd vitamintabletter och sover till tio i tron att det ska få mig att känna mig starkare. Igår umgicks jag ett slag med två små söta barn, David och hans lillebror Rafael, och det är väl en självklarhet - umgås mer med barn och du lär dig att vara mer i nuet. Löven bildar formationer på fönsterrutan och jag har 20-årsångest.. och så är du så vacker att man måste nypa sig i armen. Ikväll ska jag på premiär - Jag tar din hand i min på Stadsteatern med Philip Zandén och Maria Salooma i rollerna. Tjechovs hustru Olga överlevde honom med 55 år, och gifte aldrig om sig. Kärlek, kan man kalla det.

ingen riktning och ingen tröst,
varje timme jag lever i, som jag går förbi, där är inte vi..

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag var också där - pjäsen var bra!
kramar från Tina