3 augusti 2006

Augustibuller

Lundell sjunger "Gå ut och var glad, din djävul, gå ut och var vacker och stolt hela vintern.." och det borde vara så enkelt. Augustibuller och stjärndamm i håret, obesvarade sms som ändå besvaras, älskliga vänner och en evig dröm. Lite ont i halsen kan man ha, men det går över. Lite ångest kan man också ha, men den kan dränkas i cider eller hallonsaft. Lite vemodig kan man vara över att känna sig övergiven, tills man inser att så var det ju inte i själva verket. För stunden enbart, och en stund försvinner så fort. Idag var det blåsig höst och jag önskade mig en sjal. Aldrig ska jag glömma Helen i september: "du.. du har ju ingen halsduk, det måste du ha, nästa gång.."

Underbart besked, Ebba är hemma i höst. Phu. Vänner ska inte vara för långt borta.

Godnatt. // V.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar den där raden från Lundells låt "Gå ut och var glad din jävel, gå ut och var vacker min vän.."Puss!