20 augusti 2006

Lika olikheter

Lyssnar på Helens ljuvliga sommarprogram. Hon är coolast. Finns ingen som Helen. Augustikvällen är gudomligt skön från Monteliustrappan, där jag och min polare befinner oss, och jag räknar stjärnorna tyst för mig själv och orkar bara vara nu. Vi hade sista dagen idag på kulturfestivalen. Lite sorgligt men den kommer tillbaka nästa år. Efter jazzkonserten med Expansions (Magnus Lindgren, Putte och några till), var jag alldeles lyrisk. Så otroligt bra. Jag berättade det för producenten Ingmarie (en sådan man inspireras av), som sedan sade det till musikerna, vilka blev lyckliga och sade att det fanns hopp även för jazzen, tänk att hon som är så ung kan gilla nutida improvisationsjazz..

Imorgon ska jag gå på bokbordet och så ska jag se Nicke Nyfiken - the movie. Yeah. På måndag är det inskrivning i skolan och sedan ska jag med fara för mitt liv slåss för en biljett till Siegfrid. Skriver ni listor? Frågar Helen. Det händer. Att jag prickar av, stryker över, får gjort. Jag gjorde en ekonomisk planlista igår - får se hur länge den håller. Vill och ska-listor.. Jag vill bara vara lycklig / göra så att andra mår bra. Kan man skriva det? Nog är det tillräckligt? Vi säger så. Glimmande ljus och drömmar och pepparkakor och gud, det ordnar sig.. Alla har vi väl nåt. Låtsas att tiden står stilla och våga vad du vill.

Inga kommentarer: