6 augusti 2006

I dina ögon

Stockholm i min hand och små flygande saker som faller ner från träden som ett tecken på att hösten nalkas. Skymning i augusti är vackert och Nelly och jag hade en kväll igår som jag tyckte mycket om. Nelly är bra. Och till och med öl kan vara bra, åtminstone på Spy Bars uteservering (23 års åldergräns?!), där vi skymtade diverse celibriteter. Glassdrinken innan var också god. Ser fram emot Sardinien på onsdag, vi flyger tidigt på morgonen, och Mickis och jag håller tummarna blåa för att inget regn ska falla i Italien så länge vi är där. Men om det mot förmodan ändå regnar så får det vara så, för lyckan är stor i att bara byta miljö för ett tag, blåsa en bubbla mellan sig och omvärlden, andas ut på en strand och äta äkta italiensk chokladglass.

Idag blev jag irriterad. I dina ögon ja. Men i mina?

Inga kommentarer: