7 april 2007

Påskafton

Sitter ensam i A:s lägenhet på Essingen, lyssnar på schlager och äter mintchokladkakor. Efter halvt stormig långfredag har ett lugn infunnit sig, utombords och inombords. En dag kommer allting att vara förståeligt, säger vi.

Är: ledsen & lycklig.
Ger intryck av att vara: barnslig..
Mår: comme si, comme sa.
Ska: påskfika hos farmor & farfar på Gärdet.
Har: ätit gul paprika till frukost.
Bör: tro på det människor säger till mig.
Kan: lyssna.
Blir glad av: musik & ömhet.
Vill ha: sällskap.
Skulle vilja: bli framgångsrik.
Tycker om att: promenera långt i stan.
Drömmer om: symbios.
Längtar till: uppsatsen är inlämnad.
Fasar inför: att bli bedömd i uppsatsen.
Bryr mig om: mina vänner.
Trivs med: våren.
Planerar att: läsa pedagogik i höst.

Känner obehag inför: evig prestation.
Bor i: ett blått litet rum nära trädgården.
Skulle vilja bo i: våning på Södermalm med kakelugn, högt i tak och stora fönster.
Klär mig gärna i: shorts och randigt.
Äter gärna: grönsaker och choklad.
Dricker gärna: mjölk.
Tränar: på självständighet.
Tittar ofta på: teater.
Lyssnar ofta på: kloka människor.
Läser: SvD, DN, Tranströmer och litterärt.
Idag: är en djup dag.
Imorgon: skall bli underbar.
Igår: fel.
Nu: sjunger jag.
Vill se: rosa skymning och Resan till Reims.
Vill göra: avtryck.
Glad över: min familj och att ha möjligheter.
Arg på: efterkloksamhet.
Stolt över: min ambitiösa lillasyster.
Rädd för: likgiltighet.
Nyfiken på: det jag är nyfiken på upptäcker jag.
Lycka: soliga vårmornar.
Sorg: omöjligt att besvara här.
Älskar: oändligt.
Sover: tryggt.
Dansar: polka.
Lever: realistiskt men hoppfullt.

Med kärlek. // V.

Inga kommentarer: