3 april 2007

Glasgow Boogie

Igår var jag på KB - Kungliga Biblioteket - som andas uråldrig vetenskapsteori och känns som ett palats man knappt får beträda om man inte putsat skorna och tror att man är en av världens storheter, vars forskning kommer att lämna avtryck på jorden. Imorgon skall jag tillbaka dit och läsa artiklar, och jag bestämmer mig för att uppsatsen skall gå som jag önskar. Peppar, peppar.

Påskäggsinhandlande, middag på Hallandsgatan med goda kex och rundvandring på Stadsteatern. Kostymförrådet är som på alla teatrar det finaste, där skulle man kunna stanna i en evighet och botanisera bland alla tusen klänningar och skjortor och udda skor, vilka dessutom alla är märkta med namn på skådespelarna som har burit dem. Sötast är lådan som är märkt "röda barnsockor". Röda barnsockor?

I övrigt har det ljusnat och det gäller att se möjligheterna istället för begränsningarna. Utan kompass lever man lyckligare, även om goda råd alltid behövs.

Inga kommentarer: