16 januari 2007

Tango och triumfer

Hjärtat mitt kan inte säga nej..

Let's dance - tango - och stressad intervju med andfådd operasångerska i nya radioprogrammet Schüldt i P2. Hennes äldsta dotter heter Greta. Skall mitt barn också heta. Greta eller Ester, som betyder stjärna på portugisiska.
Stormigt och annorlunda känslor, upp och ner och ingenstans, men jag tror det ljusnar snart för idag sken solen i flera timmar. Inskriven på teater-vetenskapen är jag, och turligt nog har vi introduktion nästa vecka. Min ordning saknar ord och den klara frågeställningen känns långväga ifrån. Umgicks med M igår, en pärla och en trygghet, i sommar har vi känt varandra i fem år - en lång och minst sagt föränderlig tid. Idag är ljusår från då, och det är skönt. Somliga människor är bara och så länge de finns så ordnar det sig.

Tillbaka till middagslagandet (jag har blivit så huslig att mamma knappt tror sina ögon..).

Låt mig gråta i din närhet, låt mig skratta av din kärlek, låt mig älskas trots de brister jag bekänner..

Inga kommentarer: