28 januari 2007

Småkakor med sylt

Du är min kanelbulle bland alla torra Mariekex tycker jag är en av de finaste kärleksförklaringarna uttryckta i ord. Det säger allt. Du är den unika och den som lyser upp - och den med socker på. Jag lyssnar på Bennys November-skiva, inspirerad efter att ha hört lite om den kommande hyllningen på radio idag, som jag skall se nästa fredag. Hade det varit i musikvetenskap jag hade skrivit C-uppsats hade jag utan tvekan valt någon form av Benny-tema. C-uppsats om älskade Kristina från Duvemåla var ett alternativ, men det faller på att man inte får se inspelningen - och på att det vore att nostalgisera, det hade aldrig gått att skilja på känslor och konkret fakta.

I världen sker mycket, som att min lillasyster blivit ett år äldre - över en natt - sjutton år och närmare mig. Och min kusin har börjat på sjuksköterske-utbildning, det tycker jag är coolt. Igår åt jag italiensk kaffeglass som var gudomligt god och jag är tillfälligt beroende av ananas, inbillar mig att frukt ger energi. För det behövs. Även om det blir ljusare om mornarna är det fortfarande alldeles mörkt, tur det finns levande ljus. Imorgon skola och sommarjobbssökande.

Godnatt.

Inga kommentarer: