12 januari 2007

Mio, min Mio

Min. Ordet sätter man före för att betona kärleksfullt, min Mio, min.. Jag söker sommarjobb på Astrid Lindgrens Värld och önskar att hon levde och kunde anställa mig för mina kvalitér "kan alla Astrids sagor utantill" och "Astrids största beundrare" istället för som nu, efter kriterierna tyska och serviceerfarenhet. Bullerbyn, mitt hjärtas Bullerbyn, hur kan man älska någonting så? Litteratur kan hämma och feluppfostra. Men - och i detta fall - god litteratur kan omhulda, skydda, inspirera, lära klokt, förena, förundra, väcka till skratt och få dig att se och förstå dig själv. Säg den terapikurs som är bättre än Emil i Lönneberga.

Idag hände en oväntad mycket bra sak och jag skall göra mitt bästa för att få förtroende.

Vi förvirrar oss bort på fel spår. Ingen älskar jag som du.


Inga kommentarer: