10 januari 2007

Guldkorn

Livet vandrar vidare och jag med det. Positivt överraskad blir man stundom, som över små besked mitt i vardagen, vilka gör att man vågar tro lite till. Likaså de vänliga och trevliga människorna - dem älskar jag. Stormiga och regnkalla januaridagar som denna blir ljusare tack vare dem. I begynnelsen var månntro alla så, innan människan uppfann de "andra" egenskaperna.

Igår var jag på operaworkshop, en häftig upplevelse. Lorangas musik är visst inte så sömnig, åtminstone inte Matlagarvisan på enbart flygel i ett stort, stort, rum vid Karl XII:s torg. I ögonblicket föds konsten.

"Gå på känsla!" Ja. Känsla och lust skall man alltid gå på, men det behöver man också höra. Alldeles så som man vill höra orden jag får viskade i mitt öra, på natten, då ljusen slocknat och ingenting är omöjligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

tack för sms-et idag! ettan bakom tvåan känns rätt okej. jag vänjer mig nog snart.. puss!