9 november 2006

Viktor & Rolf

"..detta är nästan under min värdighet." Citatet från kvinnan bredvid mig i den enorma trängseln på H&M imorse är klockrent, för så känns det. Gud, det handlar ju bara om lite kläder. Ändå befann vi oss där, och skjortan med hjärtat och den svarta rosetttröjan var värda det, och månntro värda det dåliga samvete jag fick på vägen hem när jag såg den svältfödda flickan blicka ner på mig från affischen för Läkarmissionen - när jag hade smsat iväg femtio kronor till henne kändes det lite bättre. I västvärlden är konsumtion en av de största lyckobringarna, åtminstone för stunden, i andra delar av världen existerar knappt ens begreppet. Samtidigt är man väl barn av sin omgivning och sin miljö.. Jag vet inte.

Singin in the rain på Oscars igår, en ljuvlig föreställning och oerhört snygg koreografi. Kalle Dyall gillade jag mest, och Sissela. Sissela måste vara skickligast av alla inom komedigenren.

Underbar present från underbar människa. Ge mig mod också..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Ja visst kändes det lite knäppt att stå där och trängas och sen när grinden öppnades krypa under innan den hunnit ända upp och bara springa. Ärligt så sprang jag för livet, ha ha. Ville inte bli ned trampad. Bra gjort av dig och smsa det där, ingen kan göra allting men alla kan göra nåt.

Kram