18 november 2006

Balanserande

Ena ögonblicket där, andra ögonblicket där. Ständigt balanserande på en tunn tråd, vad är rätt och hur vet man när man gör rätt? C och jag smider planer och talar om att vi ju bara har ett liv, och i de liven ska vi ägna oss åt det vi allra mest tycker om, och så diskuterar vi namn - ett av mina favoritämnen. Kan tala i timtal om namn, kombinationer, eventuella kommande barns namn, gräsliga namn, vackra namn, namntoppar, brist på fantasi, överdriven fantasi etc. Hade jag fått barn idag hade jag döpt en son till Love eller August och en dotter till Greta eller Lovisa eller Hilde.

Igår fick Anne och jag presenter på Hamngatan, från Noa Noa, den andra delen av presenten (en liten strumpa i en vacker ask) fick man hämta i affären. Effektivt marknadsföringsknep, tyckte vi. En månad kvar till jul och jag ger tulpaner till mamma. Tulpaner i november. Nu måste jag äta frukost.

Inga kommentarer: