14 november 2006

Med fötterna på jorden

Tur att nya dagar kommer fort, för igår var en förfärlig dag. Den glade fotografen på Dramatens event var ett undantag, sådan energi är det få som sprider. Men, gråa dagar hör väl till, förmodar jag. Liksom förvirring och livsavgörande beslut. Min intution säger mig att det kommer att ske snart, det jag så gärna önskar. Ikväll Röda havet 2 igen, sällan jag ser om teaterföreställningar men denna är en liten pärla. Tills dess väntar jag på att min färgglada pasta ska koka klart, så att jag kan avnjuta min verkligt avancerade lunch pasta med majs och oliver, vilket var det jag för tillfället hade inspiration till. Inspirationen läggs istället på att väva drömmar och försöka konkretisera tillvaron i all sin abstrakthet, som under söderpromenader eller nattliga telefonkonversationer, eller när man äter frukost med sömndrucken lillasyster och arg pappa.

I vår ska jag resa.

Inga kommentarer: