14 oktober 2007

Flimmer & flum

Förgäves försöker jag komma in på sidan för universitetsansökningar, men den verkar överbelastad - det är väl fler än jag som inte kunnat bestämma sig inför våren och det framtida livet.. Alla val man gör påverkar det som kommer sedan. Alla val leder åt något håll, oavsett om man ser det direkt eller inser det senare. Ibland önskar jag att man slapp välja, att det fanns någon som sade vilket val som var det rätta, från valet av tandkräm till frågan om utbildning. Ibland önskar jag det inte, för det är jag som skall leva detta liv och det är bara min inre vilja och mitt eget engagemang som kan föra mig dit jag vill och hjälpa mig att uppnå mina mål, ingen annans.

I helgen har jag (förhoppningsvis) varit en effektiv garderobiär och en duktig programförsäljare, på mina små stora teatrar - och jag frågar mig hur man kan glömma att skriva upp sig när det bästa av extrajobb man kan ha är att arbeta i en teatermiljö..? På Dramaten har den enda skådespelaren som lyckas sälja ut stora scenen kväll efter kväll abrupt hoppat av, nonchalant och modigt, så nu får jag och mamma se Måsen utan honom. Anledningen till avhoppet är inte riktigt densamma som skrivs i medierna.. Nåja. I mitt rum har jag flera cellofanpåsar med choklad och mintkyssar från Chokladfestivalen på Nordiska igår, och då har jag har hört att choklad är bra för hjärtat (alldeles såsom kärlek) äter jag den med gott och lyckligt samvete. Mer choklad åt folket!

"Ni bor i kyrkklockan!" - Vilgot, 2 1/2.

Inga kommentarer: