26 oktober 2007

Barn och bryderier

Lille C är sjutton dagar gammal och bedårande söt, med stora ögon som kisar försikigt, man vet inte om han sover eller ej. Det doftar nyfött, doftar bebis, och jag har honom i famnen så länge jag kan innan jag skall till Dramaten. Känslan är nästan obeskrivlig, men jag kallar den nog trygghet - för det är tvivellöst tryggt att hålla ett så litet barn så nära och på något vis inger det hopp. Ett liten människa som alldeles nyss inte fanns, men som nu tar sin plats i sin omgivnings och berikar den, och som sedermera skall upptäcka världen i sin takt och på sitt sätt. Det är häftigt och fantastiskt. Och N är den charmigaste ungen som finns.

du är svår att leva utan, jag är svår att leva med.. Men för evigt?

Ikväll BAO!-konsert i Globen, efterlängtad som få med sin Benny, sina vokalister, sin tuba och sitt dansklapper.

Inga kommentarer: