28 maj 2007

Färgskalor och fjärilar

Färgskalor och fjärilar i fönstret.. F som i fantasi, finurlighet, famn och frihet. Framför allt frihet. Det inser jag ju mer jag tänker på det. Ingen annan än du själv avgör vad du vill med ditt liv och i vilken riktning du vill gå. Så måste det vara. Färgskalor i Linnés rosor och akvilejor, och i förgätmigej. I himmelen och havet och i Myran-stolar, som jag önskar mig... "Minimalistiskt men med klass".

Min A och jag spontangår på lägenhetsvisning på Högalidsgatan, en liten tvåa på 55 kvadrat med vita smårutiga fönster och fint kök. För närvarande låg priset på 2, 4 miljoner - dröjer nog länge innan jag har en sådan lägenhet i min ägo..

Majkvällar i Stockholm är en lycklig ynnest att få uppleva om och om igen. Varje gårdag känns som en dröm..










1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du...att det ska vara så svårt att få en lägenhet....