18 maj 2007

Saknad

vem kan segla förutan vind,
vem kan ro utan åror,
vem kan skiljas från vännen sin,
utan att fälla tårar

jag kan segla förutan vind,
jag kan ro utan åror,
men ej skiljas från vännen min,
utan att fälla tårar

Saknad. Ingenting faller väl ut - det går åt pipsvängen, som de uttryckte sig i Mattisborgen. Eller "det är tarvligt!" som N uttryckte sig när hon var fem år gammal och förargad. Vi har alla våra sätt att skydda oss, men stundom är de otillräckliga. Över Stockholm blåser vindar och dagarna rinner iväg. Imorgon är det nog höst igen. Spela du min lind, sjung min näktergal..

Älskar dig oändligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Jag såg din kommentar om örjan i min blogg, haha okej, då förstår jag. eller jag förstår självklart att det var störande och man blir fruktansvärt irriterad när man blir avbruten. svårt att koncentrera sig då. men jag tycker ändå det var lite pinsamt gjort av honom. lite att förstöra för de andra skådespelarna också..
Så du var där? Vad tyckte du om pjäsen? Ha det bra!