19 april 2008

The sun'll come out tomorrow..

Min A och jag var på musikalkonsert igår i Berwaldhallen, det vill säga konsert med stor symfoniorkester vilket jag älskar oändligt - ingenting kan slå det musikaliskt. Det kan vara charmigt med intima myskonserter också, men känslan av att höra ett stycke där all klang når ut mångdubbelt genom denna mix av alla instrument är ändå underbarast. Solisterna var söta och jag gillar konceptet med att bjuda in mindre välkända artister istället för att välja Oscars-vägen.

I övrigt njuter jag av våren. Vår med ljusa skymningskvällar, långa promenader där man vänder ut och in på meningen med livet, ballerinaskor, grus och glass. Med kvittrande fåglar är det enklare att stiga upp i ottan, och jag intalar mig att solen alltid döljer sig där bortom molnen, och säger som Annie; the sun'll come out tomorrow, bet your bottom dollar that tomorrow, there'll be sun.

Dagens bästa: dina ögon, brämhults hallonjuice, lill-babs och stjärndamm på tapeten.

Inga kommentarer: