14 februari 2008

Med avbrott för hosta

§ 333. Ät nötter till lunch.
§ 467. Gör allting utom att plugga när du mest borde det.
§ 211. Var lycklig att du får uppleva våren.
§ 100. Gläds åt att du faktiskt äger dig själv och att du äger någonting överhuvudtaget - 80 % av jordens befolkning gör det inte.

Detta var några av dagens paragrafer. Alla Hjärtans Dag är det, och askarna med geléhjärtan sålde nästan slut så snart kom en beställning med ytterligare åttahundra askar. Det glädjer mig att det finns så många som har någon att uppvakta med geléhjärtan, en torsdag i solblåst, februari, Stockholm, Sverige. I övrigt hostar jag bara - och så såg jag Friskytten igår. Min älskade teater, min älsklingsteater alla kategorier, mitt Folkoperan. Folkoperan som faktiskt var min fritidsgård under gymnasiet. Friskytten hade både briljanta och långsamma scener - men också en ensemble (särskilt Jan Kyhle och Emma Vetter) som genom sin skicklighet, både musikaliskt och dramatiskt, ändå gör uppsättningen fullt ut sevärd, trots de lite trevande partierna i första akten.

Med kärlek,
// Vera.

Inga kommentarer: