22 augusti 2007

Med nyfött hopp

Back on track och med en egen bokstav på lut. Inspirationen saknas stundom men faller åter på plats av besvarad kärlek, poetiska formuleringar, rosa himlar, en liten hand i min, rogivande samtal och betydande beröm. När augusti månad övergår i september är jag en rikare människa, för jag har alldeles allting som jag behöver.

Mitt mål för hösten är att lugna ner mig. Stressa av. Andas. Inta de ögonblickliga intrycken - de vackra - och leva med dem. Ägna sig åt det som är allra viktigast och det som ger mer energi än det tar. Lille V och teatern på Junibacken var ett sådant intryck - ett litet barn helt uppslukad av scenens Karlsson på Taket, fullkomligt hängiven. Det är med den blicken man borde lära sig att se världen, istället för att låta den gå förbi i all hast.

I övrigt väntar jag på besked, lyssnar på jazz, läser Tjechov och har en hemlighet. Som ingen annan vet.

Godnatt.

i alla drömmar var du ändå nära, så underbart nära..

Inga kommentarer: