5 mars 2007

Nej och nackspärr

Veckans första dag med nackspärr och litet litteraturnej, men till stor del var dock min litteratur godkänd, minst 1500 sidor skall det vara som behandlar allt ifrån Faucalts teorier till kulturella fält och objektet Violetta som symbol för sin samtid. Minns den rosa transvestitkören i Folkoperans Traviata 1999, och ser att min handledare blir förvånad över att jag sett uppsättningen, så "liten" jag är.. Om uppsatsen förtäljer jag ingenting, vi får se hur det går, men jag är inte den som ger upp när jag väl har bestämt mig för att klara av någonting.

Min kompanjon minglar med musikaleliten på Guldmaskgalan, och jag saknar henne trots att vi sågs igår. Lilla muppi. London på onsdag och presenterna är inslagna. Av mamma har jag fått en ny resväska, ljusgrön och alldeles fin, och med på resan är Zon - fiffigaste värkmedel jag hört talas om på länge, en salva och så vips gör sådant som nackspärr mycket mindre ont. Det ni.

Godnatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Länge sen min lilla sötis. Hoppas nacken blir bättre.

Kramiz/ Titti