23 juli 2008

Flyga rakt in i solen

Juli månads sista dagar, sommaren nankas att bli sensommar och jag bunkrar fång med solstrålar att ha när det går mot mörkare tider. Livet bjuder tydligen, såsom denna vecka, på oväntade beslut, viktiga kliv och ännu mer kärlek än jag trodde fanns. Det gäller att välja innan man tänker efter, i vissa fall. Snart stundar ett annat liv, samma som idag men ändå så annorlunda. Det är med stor förväntan jag inväntar det. Tills dess trär jag smultron på strån, besöker Duvemåla, skrattar med de som är bäst, sjunger och tänker att det ordnar sig. Det gör det, om man bara försöker.

Det finns en "egenskap", en känsla, jag allra mest ogillar hos människan. Det är missunnsamhet. Men det finns också oändligt mycket som jag älskar.

jag tror vi flyr rakt in i solen..

Inga kommentarer: