12 maj 2008

I ett litet, litet rum av ljus

Vägen till Klockrike, skrev Harry Martinsson. Om lilla stora Bolle som vandrar längs den dammiga vägen, på väg till det som till synes är jordens ände, i ett evigt sökande. Litteraturen är en vän i världen för oss, liksom musik, konst, teater, opera, dans - kultur. Tentan i nationalekonomi handlar om rationella val, och säg, vad väljer du? På min lunchrast läser jag Anna Larssons (operasångerska) artikel om sitt barns förtjusning i klassisk Wagner-vuxen-opera, och så diskuterar vi Duvemåla.. När jag kom hem (jag är sällan hemma, känns det som) bokade jag en premiärbiljett till Glada Änkan på Folkoperan, 17 september, för jag blev så glad när jag såg rollistan med Sara och coola sopraner. Mitt engagemang börjar sannerligen komma tillbaka.. och det gör mig lycklig inuti.

mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter
min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter

godnatt från trött Vera.

1 kommentar:

Christoffer sa...

haha man kan ifrågesätta om allt verkligen sker enligt rational choice eller om yttre faktorer som samhällspåverkan och sociala relationer spelar roll ;) hahaha